Szkoła Podstawowa w Masanowie

Wycieczka do Kolejkowa we Wrocławiu

Utworzono dnia 01.12.2023

We wtorek 28.11.2023r. przedszkolacy oraz uczniowie klasy I, II, III oraz IV wybrali się na wycieczkę do Wrocławia. Głównym celem było Kolejkowo, które mieści się w najwyższym budynku we Wrocławiu w Sky Tower. Kolejkowo - największa w Polsce makieta kolejowa, z jeżdżącymi miniaturowymi pociągami i samochodami. Świat miniatur przedstawiał autentyczne budowle z terenu Górnego Śląska i Dolnego Śląska. Zobaczyliśmy ciekawe miejsca we Wrocławiu, takie jak rynek czy Dworzec Świebodzki. Makiety przedstawiały również inne ciekawe miejsca w Polsce. Widzieliśmy obserwatorium na Śnieżce, a także dworzec w Karpaczu, a w międzyczasie co 9-minut nad makietą zapadała noc. Pani przewodnik zadawała nam różne zagadki, szukaliśmy na makietach krasnali, kotów, lisów, banknotu 20-złotowego, superman'a czy fana Roberta Lewandowskiego. Kolejnym etapem zwiedzania była wizyta w Mieście z Piernika. W sercu tego słodkiego cudu znalazł się Wrocławski Ratusz, kościół, zoo, dom Baby Jagi, dworzec, młyn, piekarnia i setki piernikowych chatek oprószonych śniegiem. Podczas wizyty w Kolejkowie udaliśmy się do pracowni, w której wykonaliśmy własne papierowe kamieniczki. Po zakończonej pracy dostaliśmy dyplomy oraz naklejki. Wraz z kamieniczkami bezpiecznie wróciliśmy do Masanowa. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do restauracji McDonald's, co wszystkich bardzo ucieszyło. To była bardzo udana wycieczka.